Αναζήτηση
  • ΑΓΓΕΛΟΣ ΠΑΛΑΙΟΔΗΜΟΣ

Δουλειές του ποδαριού και απευθείας αναθέσεις κατόπιν εορτής (Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας)

Έγινε ενημέρωση: 21 Σεπ

Από το 2002, η «Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας» έχει καθιερωθεί ως ο σημαντικότερος θεσμός, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, για την προαγωγή βιώσιμων προτύπων κινητικότητας και κατ’ επέκταση, για τη διαμόρφωση και ανάπτυξη περιβαλλοντικού ήθους. Σκοπός των δράσεων που υλοποιούνται κάθε χρόνο, από 16 έως 22 Σεπτεμβρίου, είναι η εισαγωγή και προώθηση βιώσιμων τρόπων μεταφοράς και η ευαισθητοποίηση των πολιτών στη χρήση εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης στην πόλη τους.

Φέτος, στο Δήμο Πεντέλης, αυτός ο τόσο σημαντικός θεσμός πραγματοποιήθηκε από τη διοίκηση της κ. Κεχαγιά μάλλον ως αγγαρεία, καθώς ήταν εμφανές ότι όλη η διοργάνωση έγινε στο πόδι την τελευταία στιγμή. Ενώ λοιπόν είναι γνωστό εδώ και χρόνια ότι η «Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας» ξεκινάει στις 16/9, η διοίκηση της κ. Κεχαγιά ξεκίνησε την επικοινωνία των σχετικών δράσεων μόλις το μεσημέρι της προηγούμενης ημέρας και μόνο στο site του Δήμου Πεντέλης (βλέπε σχετική ανακοίνωση). Το αποτέλεσμα ήταν η πολύ μικρή συμμετοχή των πολιτών στις δράσεις που υλοποιήθηκαν το Σαββατοκύριακο 17-18/9, που όμως στοίχισαν στο Δήμο Πεντέλης σχεδόν 20.000 € !!!

Για ακόμα μια φορά, αποδεικνύεται ότι ο προγραμματισμός και η οργάνωση είναι άγνωστες έννοιες για τη διοίκηση του Δήμου Πεντέλης. Άγνωστη έννοια και η χρηστή διοίκηση, αφού οι εταιρείες που είχαν αναλάβει την υλοποίηση των δράσεων δεν είχαν λάβει σχετικές αποφάσεις απευθείας ανάθεσης ούτε φυσικά είχαν υπογράψει τις σχετικές συμβάσεις. Κατόπιν εορτής, τη Δευτέρα 19/9, ανέβηκαν στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ οι σχετικές αποφάσεις απευθείας ανάθεσης (945/19-9-2022 με ΑΔΑ:9ΔΜΤΩΞ3-2Μ6 δαπάνης 15.398,32€ και 945/19-9-2022 με ΑΔΑ: 9ΚΩΦΩΞ3-ΟΓΙ δαπάνης 4.501,20€) και αναμένουμε με περιέργεια τον τρόπο με τον οποίο η Οικονομική Υπηρεσία του Δήμου Πεντέλης θα αντιμετωπίσει αυτό το γεγονός.

Δυστυχώς, ανάμεσα σε τόσα άλλα, ο Δήμος Πεντέλης έχει μείνει πολύ πίσω και στον τομέα μεταφορών και κινητικότητας. Ως το 2030, θα είμαστε ο μοναδικός δήμος του Λεκανοπεδίου από τον οποίο δε θα διέρχεται μέσο σταθερής τροχιάς. Σε συνδυασμό με τα αραιά δρομολόγια των κρατικών συγκοινωνιών, τα Μελίσσια, η Νέα Πεντέλη κα η Πεντέλη απέχουν από το κέντρο της Αθήνας πολύ περισσότερο από την Κόρινθο και τη Χαλκίδα! Η ανύπαρκτη δημοτική συγκοινωνία αποτελεί έναν από τους λόγους που αυτός ο Δήμος, δώδεκα χρόνια μετά την Καλλικρατική “ενοποίηση”, παραμένει διαιρεμένος. Με διαλυμένα και ανύπαρκτα πεζοδρόμια, με ανύπαρκτους χώρους στάθμευσης και με παράνομη εφαρμογή της αλα καρτ κυκλοφοριακής μελέτης στα Μελίσσια, από τον τότε Δήμαρχο Μ. Γραφάκο (χωρίς να ψηφιστεί από το Δημοτικό Συμβούλιο Μελισσίων), φυσικά δε μπορεί να γίνεται λόγος για μικροκινητικότητα.

Για το συνδυασμό ΠΕΝΤΕΛΗ 2020 - ΠΡΑΣΙΝΗ ΕΞΥΠΝΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΟΛΗ, η ολιστική προσέγγιση του τομέα των Μεταφορών και της Μικροκινητικότητας έχει υψηλή προτεραιότητα. Οι αποτυχημένες επικοινωνιακές φιέστες και οι απονομές μεταλλίων δε μπορούν ούτε να καμουφλάρουν μια προβληματική πραγματικότητα, που έπρεπε εδώ και χρόνια να έχουμε δει κατάματα. Ο αγώνας για την έλευση του Μετρό, η πύκνωση των δρομολογίων των αστικών συγκοινωνιών, η δημιουργία δημοτικής συγκοινωνίας, η αγορά γης για τη δημιουργία χώρων στάθμευσης, η εφαρμογή νόμιμης κυκλοφοριακής μελέτης στο σύνολο της πόλης και η ανακατασκευή πεζοδρομίων και ραμπών ΑΜΕΑ, με προτεραιότητα στα τοπικά κέντρα του Δήμου μας, αποτελούν δέσμευσή μας για την επόμενη πενταετή δημοτική περίοδο, που θα μας βρει πρωταγωνιστές.